Nokia 6290 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6290 zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pagode10 01-12-2007
Geschreven voor: Nokia 6290 zwart, blauw

Heb de Nokia 6290 sinds 3 maanden in bezit.

Een prima toestel overall, ben zeer tevreden.

Zeer goed:
- prijs / prestatie. een Symbian smartphone voor deze prijs is gunstig. Vandaar 10 voor mogelijkheden (vergel. met prijs):
- browser. de browser kan vrijwel alle web paginas goed weergeven en verslikt zich niet gauw.
- email clients. Yahoo email kan zo ingericht worden erop.
- geluid: is fantastisch duidelijk en lekker hard dankzij de echte speakertjes aan de zijkant.

Goed:
- Accu. gaat lang mee, een week is haalbaar bij gewoon belgedrag. Surfen bluetooth etc. verkorten dit wel.
- Snelheid. Alles gaat redelijk snel.
- Degelijk. Is stevig zoals ik van Nokia gewend ben.
- Belgemak. Ligt makkelijk in de hand en belt goed.
- SMS gemak. Toetsen zijn groot dus makkelijk te vinden bijv. als je loopt of int donker. er is ook een goede verlichting van toetseenbord.

Redelijk:
- Camera. De fotos zijn best OK voor een mobieltje.
- Formaat. Hij is iets dikker dan de meeste mid-range mobieltjes. maar voor een smartphone is ie best compakt. bij mij past hij in de broekzak.

Slecht:
- Menu structuur. Lijkt wel alsof de ontwerpen dronken was toen hij het bedacht. ingewikkeld en niet-intuitief. Op het hoogte menu-nivo kan je folders verplaatsen, maken en verwijderen. Daarmee kan je het een beetje opruimen. Maar het went wel.
- Menu toetsen. Er is een menu toets, een soort snel-keuze toets, en een stel icoontjes op het desktop. Die bevatten alledrie andere menu items, ik vind het onlogisch.
- Er zitten wat kleine bugs in de huidige software. Storen niet zo, ik neem aan in de volgende release gaat Nokia ze verbeteren.

emmahamers 08-10-2007
Geschreven voor: Nokia 6290 zwart, blauw

helaas stelt dit toestel mij vreselijk teleur
heb hem nu een aantal maanden in mijn bezit en in het begin liep zeker alles perfect maar sinds een maand is de body gaan scheuren en heeft hij software keuren
zo is de spreekmicrofoon uitgevallen een dagje en heeft ie zich zelf helemaal gereset waardoor ik alles kwijt was wat op het telefoon geheugen stond.

sinds een week of 2 3 wil hij ook niet meer opladen
na een uur frummelen wil het dan nog wel eens lukken.

en helaas zegt nokia dan sorry dit valt allemaal buiten de garantie

had beter verwacht van nokia, geen aanrader dus

Olga_P 21-07-2007
Geschreven voor: Nokia 6290 zwart, blauw

Ik kwam per toeval aan dit toestel. Gelijk abonnement genomen en tot nu toe totaal geen spijt! Ik heb nog niet alle mogelijkheden uitgezoch, maar wat ik tot nu toe gezien had, dit toestel mag echt wezen! Het is bijna smartphone.

Behalve alle al genoemde mogelijkheden, kan je met dit toestel Office-documenten bekijken (bv. Word docs). En het is echt leesbaar! Ongeveer net als sms. Je kan ook pdf's lezen (en inzoomen); je kan flash-filmjes bekijken; er is quicktime speller en eigenlijk te veel om te noemen. En alles werk prima. Accu (nu nieuw natuurlijk) gaat aardig lang mee, ook als je met toepassingen bezig bent.

Nokia 6290 is groter dan mijn vorige Samsung E730, maar scherm is dan ook lekker groot en de toetsen ook. Alles in het Nederlands, kleur is prachtig. Alle toetsen aan buitenkant zijn ook mooi en functioneel.

Zou je nog twijfelen: hier heb je drie linkjes naar websites van Nokia.

1. http://www.nokia.nl/A4425079
Hier zit interactieve handleiding en kan je ook gebruikershandleiding in het Nederlands downloaden. Een absolute aanrader, het meegeleverde bij toestel boekje is in het Duits!

2. http://www.nokia.nl/A4393236
Nokia PC Suite. Die kan je ook zonder toestel installeren en bekijken wat je mee kan. Best aardig.

3. http://nds1.nokia.com/tutorials/support/global/phones/pc_suite_6/dutch/index.html
Mocht het niet zo lekker lopen tussen jou en PC Suite, hier kan je in het Nederlands leren mee omgaan.

Veel plezier! Heb je nog vragen, ga je gaan. Ik zal proberen antwoorden zo snel mogelijk te geven.

Joey24 14-06-2007
Geschreven voor: Nokia 6290 zwart, blauw

Heb de 6290 nu een paar weken en ben er erg blij mee, bewust weer voor een clamshell gekozen want hiervoor had ik een D600 slider en dat is echt prut met bellen en ook met sms-en. Deze is wat aan de grote kant maar dat maakt het vasthouden tijdens het bellen alleen maar gemakkelijker en tevens zijn de toetsen wat groter dan anders wat weer erg gemakkelijk is met sms-en. Hij is echt supersnel en zowel het externe als het interne scherm zien er fantastisch scherp uit. De menustructuur is niet altijd even logisch maar het went snel. Het geluid bij bellen is echt top, ook bij de ontvangende kant. De radio is ook goed zonder ruis, de mp3 speler kan helaas niet zo hard en ook bij de oordopjes ontbreekt het een beetje aan bastonen. Ook de software was eenvoudig te installeren op de PC en de verbinding was meteen gelegd. Ik heb er meteen een 1gb micro-sd kaart bijgekocht zodat ik daar een hoop muziek en foto's op kwijt kan. De batterij gaat redelijk lang mee, bij gemiddeld gebruik zo'n 3 dagen (1 uur bellen, 1 uur radio en 1 uur mp3), het opladen is in anderhalf uur gedaan. De standby tijd is zeker een week, niet slecht dus. De fotokwaliteit is redelijk maar die gebruik ik toch zelden. Al met al ben ik zeer tevreden met deze telefoon een hoop er nog lang plezier van te hebben.

debeer 09-05-2007
Geschreven voor: Nokia 6290 zwart, blauw

Vorige week deze telefoon in het zwart besteld. Het duurde een weekje voordat hij (uit duitsland) binnen was

In de doos:
telefoon
datakabel
accu
oortelefoon
cd
gebruiksaanwijzing

Eerste indruk:
Prachtig scherm, helder en kleurrijk
fijne toetsen, lekker groot
camera 2.0 mp in het donker niet zo best maar overdag prima foto's
Geluidskwaliteit bellen erg goed en muziek via de speakers ook best wel goed, niet minder dan de N73.
De accu gaat toch wel zo'n 5 dagen mee met dagelijks gebruik. Opladen is in een uurtje weer gedaan.
Ik heb er een 2gb geheugenkaartje bij gekocht, dit werkt prima. En natuurlijk de symbian software bied erg veel mogelijkheden.
Alles is lekker snel en je hoeft eigenlijk nergens op te wachten.

Vragen, stel ze gerust.

Peter 11 10-04-2007
Geschreven voor: Nokia 6290 zwart, blauw

Supersexy toestel met heel veel mogelijkheden. Gebruikersvriendelijk - was wel een klus mijn handen op een toestel te leggen